اینترنت 5G چه مزایایی را برای ما به دنبال خواهد داشت؟ (قسمت اول)

اینترنت 5G چه مزایایی را برای ما به دنبال خواهد داشت؟

 یکی ازسرویس های

به روز جهانی که در حال حاضر پس از مدتی به روی کار آمده به اینترنت 5G معروف است.

همانطور که می دانید، روز به روز شبکه اینترنتی که از آن بهره می بریم گسترده تر از دیروز است. در هر نسل از اینترنت شما می توانید تغییر را احساس کنید.

تفاوت نسل 4 با اینترنت 5G

سرعت به نسبت قبل افزایش باورنکردنی دارد. بررسی ها نشان می دهند که در صورت بکار بردن چنین فناوری قطعاً سرعت اینترنت را تا بیست برابر بیشتر از قبل تجربه خواهید کرد.

در این نسل از اینترنت شما می توانید سرعت را در اولویت کار خود قرار دهید. برقراری هر نوع تماس تصویری به نسبت گذشته با بهبود همراه خواهد بود.

در واقع سرعت برای دانلود کردن و حتی ارسال کردن انواع فایل می تواند به نسبت افزایش پیدا کند. با افزایش چنین سرعتی این انتظار می رود که از گوشی همراه با کاربرد بیشتری به نسبت قبل استفاده نمود.

تنها با یک مقایسه جزئی می توانید تفاوت های موجود بین نسل دو تا چهار را بررسی کنید. البته به این نکته هم باید توجه کرد که اینترنت 5G در تمامی مکان ها قابلیت اتصال را ندارد.

اینترنت ۵G چه مزایایی را برای ما به دنبال خواهد داشت؟ (قسمت اول)

 

در حال حاضر در تمام کشورهای دنیا این ویژگی مورد پذیرش نیست و باید زیرساخت های لازم برای آن فراهم شود. در ایران هم هنوز مشکلاتی وجود دارد که زیرساخت ها فراهم نشده اند. هزینه بسیار زیادی برای آن پرداخت می شود.

با این اینترنت پرسرعت 5G خود می توانید از اینترنت اشیاء هم به راحتی کمک بگیرید. عینک هایی از نوع سه بعدی وجود دارد.

این عینک ها می توانند شما را با دنیای دیگری آشنا کنند. تمامی تصاویر سه بعدی با کمک این عینک ها قابل مشاهده هستند. به عنوان مثال در منزل حضور دارید اما با دیدن فیلم های مربوطه گویی در فضای بیرون از منزل به سر می برید.

کاربردهای اینترنت 5G

کاربرد اینترنت اشیاء با کمک چنین فناوری به وضوح دیده شده و به تأیید خواهد رسید.

علاوه بر این بسیاری از جنگ های الکترونیکی با کمک اینترنت پرسرعت 5G انجام می شود که از نمونه های آن می توانیم به پهپاد اشاره کنیم. شما با کمک این دوربین ها در هر ارتفاعی می توانید جزئیاتی را مشاهده کنید.

آسیاتل ؛ خدمتی جدید در تلفن ثابت آسیاتک

تلفن داخلی در مرکز تماس اشتراکی

به عنوان مثال برای بررسی وضعیت جاده ها نیازی نیست تا تیمی با هلیکوپتر ارسال شود، این پهپادها با اینترنت تصاویر را ارسال می کنند.

این فناوری 5G می تواند تحولات عظیمی را در دنیا به وجود آورد، برای این منظور نیاز است تا ما هم تلاش های خود را بکار ببریم. برخی از شرکت ها تمایل به استفاده از آن را دارند، اما هنوز هم هزینه های مربوطه را تأمین نکرده اند. با وجود این سیستم کسب و کار آنها رونق زیادی به خود می گیرد.

بر اساس اتصال به طیف باند شما می توانید سرعتی متفاوت را تجربه کنید. بنابراین سیستم های مخابرانی در کشور شما هم باید برای آن سرمایه لازم را قرار دهند. اینترنت ۵G  به دکل های قوی تری نیاز دارند و هزینه راه اندازی این دکل ها هم بسیار گران تر از اینترنت نسل 4 است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *