تلفن اینترنتی روی مرکز تلفن کلود (مرکز تماس ابری)

تلفن اینترنتی در اصل یک شماره تلفن ثابت است که در بستر اینترنت ارائه می شود و به همین دلیل نیازی به سیم کشی مخابراتی هم ندارد. یکی از جایگزین های مناسب برای تلفن های مجازی یا همان دفتر کار مجازی، همین تلفن اینترنتی است که به سادگی می توانید با آن تماس هایی دو طرفه داشته باشید. در خطوط تلفن اینترنتی تعرفه مکالمات با تعرفه مکالمات خطوط شهری فرقی نمی کند و نکته جالب تر اینکه تماس های ورودی شامل هزینه نمی شود.

این نوع تلفن ها به نام های دیگری مانند سیپ ترانک (SIP Trunk)، سیپ فون (SIP Phone)، سیپ لاین (SIP Line)، ویپ لاین (VoIP Line) و ویپ فون (VoIP Phone)هم مشهور هستند و از نظر کارکرد و کارایی دقیقاً مشابه با خطوط معمولی و عادی شهری هستند و همان امکاناتی که تلفن های شهری دارند را به اضافه یک سری خدمات به روزتر دیگر، به مخاطبین خود ارائه می دهند.

تلفن اینترنتی روی مرکز تلفن کلود (مرکز تماس ابری)

تفاوت اصلی تلفن اینترنتی با خطوط آنالوگ

تفاوت اصلی که بین تلفن اینترنتی (تلفن VoIP) و خطوط آنالوگ شهری وجود دارد این است که این تلفن ها در بستر اینترنت قابل استفاده هستند و هیچگونه سیم کشی در آنها وجود ندارد اما در تلفن های آنالوگ این سیستم کاملاً فرق می کند و از محل نصب تا زمانی که به دست مشترک برسد به صورت کامل به صورت سیم کشی شده است.

ویژگی ها و مزیت های استفاده از خطوط تلفن اینترنتی

قطعاً استفاده از شماره تلفن اینترنتی (مرکز تماس ابری) می تواند مزیت های زیادی را برای شما به همراه داشته باشد که در زیر به چند نمونه مهم آن اشاره خواهیم کرد:

 

– محدودیت جغرافیایی برای استفاده از تلفن اینترنتی (cloud PBX) وجود ندارد

در این نوع خط تلفن دیگر محدودیت جغرافیایی معنی ندارد و کاربران می توانند از این نوع خطوط در هر مکانی که دسترسی به اینترنت وجود داشته باشد به راحتی تماس تلفنی برقرار کنند که این مورد در تلفن های آنالوگ کاملاً برعکس است و به حضور فرد در مکان مورد نظر نیاز است تا پاسخگوی مخاطبین باشد.

– مکالمات با کیفیت HDبرقرار می شود

کاربرانی که از خطوط تلفن اینترنتی استفاده می کنند قادرند از سیستم کیفیت صدای HD در مکالماتشان استفاده کنند اما خطوط شهری با توجه به افزایش طول مسیر و همچنین افزایش سیم کشی این امکان وجود دارد که میزان نویز بیشتر شود و در نتیجه افت کیفیت صدا و یا حتی در برخی موارد هم قطعی صدا هم به وجود می آید.

– عدم نیاز به استفاده از تجهیزات سخت افزاری

خطوط تلفن اینترنتی (خط تلفن اینترنتی تهران) به خاطر اینکه بر پایه IP و ساختار VoIP شکل گرفته است این قابلیت را در اختیار مشترکین خود می گذارد که بدون هیچگونه دستگاه مبدل یا همان دستگاه Gateway یا در کل تجهیزات سخت افزاری، اقدام به راه اندازی مراکز تلفنی ویپ (مراکز تلفن ابری) نمایند و در این طور مواقع هزینه برق و هزینه راه اندازی سیستم نخواهید داشت و از همه مهم تر اینکه کیفیت سرویس بالاتری را هم به دست خواهید آورد.

– فعالسازی سریع این نوع خطوط تلفن

مدت زمان فعالسازی و نصب این نوع خطوط تلفن به نسبت خطوط تلفن شهری به خاطر استفاده از تکنولوژی های پیشرفته تر، خیلی کوتاه تر است.

– هزینه مکالمات به شدت کاهش پیدا می کند

یکی از نکات جالب توجه به هنگام استفاده از تلفن اینترنتی (تلفن ابری) این است که کاهش تعرفه مکالمات این خطوط به نسبت همتای سنتی خودش به خاطر اینکه از ساختار ویپ استفاده می کند به شدت کاهش پیدا می کند و همین مورد کافی است تا خیلی از سازمانها، ارگانها، نهادها، فروشگاه ها و حتی مشترکین خانگی تصمیم به استفاده از این خطوط کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *