خانه هوشمند ؛ لمس حضور تکنولوژی در خانه

همه ی ما از نقش تکنولوژی در جهان امروز با خبر هستیم اما مهم تر از آن زندگی در خانه ای به نام خانه هوشمند است که می تواند ما را با مزایای آن بیشتر آشنا کند.

خانه هوشمند شاید بسیار گران باشد اما در مقابل می تواند بسیاری از نیازهای شما را به صورت کامل برطرف کند. زندگی در این نوع خانه ها خصوصاً برای افرادی که کمی ناتوانی دارند و نمی توانند همه ی کارها را همانند یک فرد عادی انجام دهند بسیار مفید خواهد بود.

خانه ای که به عنوان خانه هوشمند از آن یاد می شود می تواند در دو سیستم متفاوت با سیم و بی سیم راه اندازی شود. قطعا هزینه هریک از این سیستم ها متفاوت بوده و راحتی کار هریک هم تفاوت های بسیاری دارد.

برای راه اندازی سیستم بی سیم شما نیاز به هزینه معقولی در ابتدا دارید اما پس از راه اندازی دیگر هزینه ای از بابت خرابی به وجود نمی آید. اما در مقابل در صورتی که شما سیستم با سیم آن را راه اندازی کنید پس از مدتی با احتمال خرابی سیم ها مواجه خواهید شد و در مقابل هزینه بالاتر است.

خانه هوشمند ؛ لمس حضور تکنولوژی در خانه

تعریف خانه هوشمند بی سیم

در اصطلاح امروز تکنولوژی ما می توانیم سیستم هوشمند بی سیم را همان وایرلس هم بنامیم. در این مسیر نیاز است تا تمامی ارتباط در داخل خانه هوشمند خود را از این طریق انجام دهید. یعنی سیستمی هوشمند به صورت بی سیم تعریف کنید تا در تمامی خانه امکان استفاده وجود داشته باشد.

در این مسیر شما نیازی ندارید تا سیم کشی جدیدی را در ساختمان ایجاد کنید و سبب تغییر در ظاهر ساختمان و سیستم برقی آن شوید. بنابراین دردسرهای کمی را به دنبال دارد. به همین منظور بسیاری از افراد این مسیر را برای هوشمند سازی منزل استفاده می کنند.

 

 

علت تقاضای بیشتر برای خانه هوشمند بی سیم

در خانه هوشمند بی سیم شما می توانید سطح بندی را انجام دهید. این سطح بندی می تواند از قوی ترین حالت تا ضعیف و یا معمولی ترین حالت باشد.

علاوه بر آن طیف وسیعی از سیستم ها وجود دارند که امکان استفاده از آنها برای شما فراهم شده و می توانید در برند های مختلف آنها را انتخاب کنید. به عنوان مثال می توانیم به  Wi-Fi  و  Nest و   Bluetooth اشاره کنیم.

 

علت تقاضای پایین برای سیستم کابلی

برای آنکه خانه خود را هوشمند کنید نیاز است تا تمامی فضای خانه به سیستم مجهز باشد. همچنین اگر برای این منظور از سیم استفاده کنید، هرچه که متراژ خانه بزرگ تر باشد فضا برای سیم کشی وسیع تر بوده و در نهایت نیاز است تا شما هزینه ای چند برابر بیشتر را پرداخت کنید.

برای راه اندازی نیاز است تا ارتباط بین دستگاه ها با منبع اصلی از طریق دو تا چهار سیم برقرار شود، پس بر تعداد سیم ها هم اضافه خواهد شد. همچنین نیاز است تا شما هرچه سریع تر کنتور برق را هم تغییر دهید. این کنتور هم داخلی و هم کنتور خارجی بوده تا توانایی این مقدار را داشته باشد.

 

در صورتی که خانه شما به تازگی در حال ساخته شدن است می توانید از سیستم کابلی استفاده کنید زیرا جاگذاشتن آن راحت تر است اما در مقابل اگر خانه شما به صورت کامل ساخته شده بهتر است تا از سیستم بی سیم کمک بگیرید. این احتمال وجود دارد که در سیستم بی سیم قطعی هایی هم تجربه شود ، این قطعی های لحظه ای در کابلی کمتر است.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *